Szabályzat

A  BSRL érvényben lévő SZABÁLYZATA , 2017.12.11.-től a következő változtatásig!

  1. Az adminoknak jogukban áll a szabályzat megváltoztatása , egy előre egyeztetett megbeszélés keretein belül.


  1. A Ligába való jelentkezés feltételei:

Legyél

– az rFactorban tapasztalat (Min: Fél év)

– minimum 12 évés  (Max korhatár: nincs)

– nem eltiltott személy.

– a liga partnereinek bajnokságaiból nem eltiltott versenyző.

Legyen

akár kormányod , akár billentyűzeted és akár gamepad-od  nálunk indulhatsz!.


  1. Kötelezettségek:

Minden ligatagnak kötelessége jelezni

  • ha nem tud részt venni a futam  (A szabályzat 18-as pontja szerint büntetés jár érte.)
  • ha bármilyen szabálytalanság történik a szerveren


  1. Versenyzői elvárások:

A bajnokságokban végig a tisztességes és a sportszerű viselkedés az elvárt (Fair Play).

Az időmérőn és a futamon egyaránt tilos bármilyen sebesség növelő segítséget igénybe venni ,ezen szabály megszegése azonnali végleges kitiltást volt maga után!


  1. Szerver/Hotlaps:

A szerverre teljes névvel kötelező felmenni , a nick név használata tilos , ennek megszegése büntetéssel jár.

A szerveren tartózkodni tesztelés nélkül nem szabad , ennek megszegése büntetéssel jár.

A mindenkori futamok előtti minimum kör számot kötelező teljesíteni a normál induláshoz.Rotax Max Bajnokságban ez a kör szám 20 mért kör !!

  • Minimum körszám: Inndulhat a rajtrácsról
  • Nincs meg a minimum kör szám:  Indulhat ,de a rajtrács végéről.
  • Nincs körszám: Boxból indulhat egyeztetés után!


  1. Chat szabály:

Chat: A szerveren tilos a trágár szavak használata , ennek megszegése akár futam eltiltással is járhat.

{Parancs szavak: Chat Off (Tilos a Chat) ; Chat On (Szabad a Chat )}

Tilos használni az:

  • Időmérőn (feloldásig)
  • Bemelegítő edzésen (Feloldásig)
  • Futamokon (Az utolsó célba érő leintéséig.)

Ennek megszegése esetén 3 bajnoki pont levonás jár az adott személynek, többszöri szabály szegésnél akár futam eltiltás is kiosztható!


  1. Segédletek:
  • Engedélyezett segédletek.:
  • Kormányzás rásegítő:Engedélyezve/Alacsony
  • Stabilitás:Engedélyezve/Alacsony
  • Autómata váltó:Engedélyezve
  • Kipörgésgátló:Engedélyezve Magas
  • Kuplung: Engedélyezve
  • ABS:Engedélyezve


  1. Nevezési űrlap kitöltése:

A liga ,kiad egy a bajnoksághoz aktuális nevezési lapot ,melyre futamonként kell nevezni.

A nevezési lap kitöltése bajnokságoktól függ!

  • Egyéni csapattal rendezett bajnokságok esetén , minden csapat vezetője nevezi pilótáit a megfelelő formában.
  • Alap csapatokkal rendezett bajnokságok esetén , minden versenyzőnek , magát kell nevezni az adott versenyekre.


  1. Zászlójelzések:

Zászlójelzés figyelmen kívül hagyása

A zászlójelzés figyelmen kívül hagyása abban az esetben áll fent, amennyiben a

versenyző akinek a játék zászlójelzést ad nem veszi azt

figyelembe, és nem úgy cselekszik, ahogy annak a zászlónak a szabálya azt leírja.

  • Kék = Lekörözés: Ebben az esetben a kört kapó versenyző köteles elengedni a mögötte érkező kört adó versenyzőt.

Ennek elmulasztása súlyosságtól függően 5-20 másodperces büntetést vonhat maga után.

  • Fekete: A Játék automatikusan az utolsó helyre sorolja.


  1. Óvás:

Az óvásokat a futam napján este 22:00-ig kell leadni a forumban az ott feltüntetett sablonnak megfelelően.

A versenyzőknek joguk van óvást benyújtani , és egyaránt fellebbezni a BT döntése ellene ,továbbá kérhetik az eset újra vizsgálását.

A BT köteles a futam utáni hét 4. napjáig megvizsgálni az óvásokat!


  1. Restart:

A restartra lehetőség van a futamot rendező liga vezetőnek újraindítani az első körben egyszer.

A felvezető kör alatt ha egy versenyzőt ledob a szerver, akkor van lehetőség több futam újraindításra is

, ebben az esetben a ledobott játékos már csak a mezőny végéről vághat neki a futamnak függetlenül attól , hogy mi volt a probléma oka.


  1. Boxutca:

A box utcában előzni tilos

Fehér vonal átlépése box-ból való távozás és boxba látogatás esetén büntetést von maga után.

A boxutcában csak a gyors sávra kijelölt helyen lehet haladni.

Minden versenyzőnek kötelező az összes edzésen és futamon betartani ezen szabályokat.


  1. Warmup:

A bemelegítő edzésen a mért kör teljesítése tilos , megszegéséért a rajtrács végére soroljuk a vétkest.


  1. Időmérő:

Az időmérős beállítások mindig az aktuális bajnokságtól függnek (Edzés hossza , maximum kör , stb.)

Rotax Max CUP:

-Időmérő hossza: 10 perc

-Maximum kör: 10

Az edzésen teljesíteni kell a 107%-os szabályt , mely az aktuális etap legjobbjától függ.


  1. Futam:

A Futam beállítások mindig az aktuális bajnokságtól függnek (Verseny hossza , rajtolás stb.)

Rotax Max CUP:

-1. Futam , 2. Futam

-Futam Hossza: 10 perc

-Rajt: Álló rajt

  • Felvezető kör:

Minden bajnokságban , kivétel nélkül van felvezető kör , ahol előzni tilos kivéve ha az előzőtt versenyző kicsuszott.

A hibázó versenyzőt be kell várni és vissza kell adni a pozícióját.

  • Rajt:

Fokozott figyelmet kell szentelni a rajt eseményeire , mivel ott tröténhet a legtöbb baleset , valamint az utána lévő első kanyarban.

Figyelni kell a beragadó pilótákra , a ráfutásos balesetek elkerülése végett.

  • Célbaérés:

Tilos a célba érés után a cél vonalat átlépve megállni és baromkod-ni , neki menni a másiknak és tömeges b..szást csinálni.

A helyes eljárás ekkor az első szektor végéig elmenni majd figyelmesen félreállva ki ESC-el kilépni , VAGY teljes levezető kört teljesíteni.

Továbbá ide tartozik a szabályzat 2-es pontja is!


  1. Futamra való büntetés lehet
  • Rajt büntetés
  • Idő büntetés
  • Kizárás

esettől függően.


  1. Pályalevágás/szélesítés/szabálytalan előnyszerzés/Menetiránnyal szembeni haladás:
  • Lökés:

Egy „lökés“ azt jelenti, ha a 2-es autó az 1-es autó mellett található (pl. Egy előzési

kísérletet indít a 2-es autó), anélkül, hogy arra elég hely legyen a pályán a rázókővel

együtt. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy a 2-es autó teljesen vagy csak félig

volt az 1-es autó mellett.

Az előny szerzés lehet (vagy/vagy):

– 2-es autó egy pozíciót nyer ezzel az 1-es autó egy pozíciót veszít.

– 1-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből

– 1-es autó technikai sérülést szenved ami miatt több helyet veszít vagy kiesik a

versenyből az elkövetkező körökben.

Pozició visszadása: Nem jár büntetéssel


  • Kiszorítás:

Egy „kiszorítás“ abban a helyzetben áll fent, ha az 1-es autó ok nélkül irányt vált úgy,

hogy a 2-es autó haladási ívébe kerül olyan helyzetben hogy a 2-es autó már nem

tud irányt váltani. Ebben az esetben a 2-es autónak részlegesen vagy teljesen el kell

hagynia a pályat és az ívet amit használt. Ebben az esetben lényegtelen, hogy a két

autó összeért vagy sem. Követelmény, hogy ebben az esetben a 2-es autó minimum

1/3 részben az 1-es autó mellett haladt (az első tengely a másiknak a hátsó tengelyénél található).

Az előny szerzés lehet (vagy/vagy):

– 1-es autó egy pozíciót nyer ezzel a 2-es autó egy pozíciót veszít.

– 2-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből

Nincs előnyszerzés: Figyelmeztetés

Egy hely előnyszerzés: + 10 másodperces időbüntetés.

  • Hátulról ütközés:

Egy „lökés“ abban az esetben áll fent,

amikor az első 1-es autót a hátsó 2-es autó meglöki.

Ebben az esetben teljesen mindegy hogy a lökés milyen okból vagy milyen intenzitással történik.

Előnyszerzés ennek a lökésnek csak az eredménye nem maga a lökés manővere.

Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):

– 2-es autó egy pozíciót nyer ezzel a 1-es autó egy pozíciót veszít.

– 1-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből

– 1-es autó technikai sérülést szenved ami miatt több helyet veszít vagy kiesik a versenyből az elkövetkező körökben.

Nincs előnyszerzés: figyelmeztetés

Egy hely előnyszerzés: 10 másodperces büntetés.

Több hely vesztés vagy kiesés: + 20 vagy esettől függően több másodperces időbüntetés

  • Levágás:

A levágás abban az esetben áll fent,

ha a 2-es autó egyértelműen elhagyja a pályát és egy másik ponton tér arra vissza.

Különbséget jelent ennek elbírálásában, hogy ezt a levágást szándékosan vagy nem szándékosan tette.

Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):

– A 2-es autó pozíció vagy időelőnyhöz jutott amit az adott körben nem enged vissza.

– Az 1-es autó vagy egy másik a 2-es autó a pályatestre visszatérése közben összeér vagy sérül.

– Az 1-es autó vagy egy másik a 2-es autó a pályatestre visszatérése közben pozíciót veszít vagy kiesik a versenyből.

Nincs következmény: Figyelmeztetés

Előnyszerzés: minimum 10 másodperces büntetés vagy akár kizárás.

  • Blokkolás:

A „blokkolás“ abban az esetben áll fent ha az 1-es autó egy egyenes szakaszon

minimum kétszer változtat az irányt legalább egy autó szélességben. Ebben az

esetben teljesen mindegy, hogy a 2-es autó milyen távol volt az 1-es autótól, tehát

tudott volna előzést végre hajtani vagy sem.

Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):

– Az 1-es autó többször mint egy alkalom követi ezt a manővert el egy verseny

folyamán.

A Büntetés:+10 másodperc vagy több másdoperc időbüntetés


Ezen dolgokat ha valakinél látni véli bármelyik versenyző jelenteni kell , akár óvásban vagy személyesen (facebook) az adminoknak.

Pl.: Y versenyző levágja a pályát és előnyt szerez vele ,akkor a mögötte lévő X versenyzőnek a futam után ezt jelenteni kell.


  1. Védekezés:
  • Cikázás , Pályáról való leszorítás büntetést von maga után.


  1. Eltiltás:


Eltiltást      (Az eltiltás időtartalma változó:  1 naptól  egészen 6 hónapig terjedhet.)

– azon versenyzők kaphatnak , akik  futamból eredően ezt a büntetést kapják.

– azon versenyzők kaphatnak , akik  az adott bajnokságon belül kettőnél több futamot hagynak ki , távollétük jelzése nélkül.


Azonnali örökös eltiltás jár

  • Cheat program használatáért


  1. Pontozás:

A liga bajnoki pontozása eltérő , és bajnokságoktól függ.

A mindenkori bajnokságokon belül kiírt kupák (Rookie/Keyboard Kupa) értékelésére a 10-8-6-5-4-2-1 -es pontrendszert használjuk.

A Csapat pontverseny pontozásába ,egy csapat 2 versenyzőjének a futamon szerzett pontjaik összege határozza meg.


(AKTUÁLIS – Rotax CUP:)

Összetett Pontozás:

Időmérő: 1 pont

  1. hely: 35 pont
  2. hely: 31 pont
  3. hely: 28 pont
  4. hely: 25 pont
  5. hely: 22 pont
  6. hely: 20 pont
  7. hely: 19 pont
  8. hely: 17 pont
  9. hely: 16 pont
  10. hely: 15 pont
  11. hely: 14 pont
  12. hely: 13 pont
  13. hely: 12 pont
  14. hely: 11 pont
  15. hely: 10 pont
  16. hely:   9 pont
  17. hely:   8 pont
  18. hely:   7 pont
  19. hely:   6 pont
  20. hely:   5 pont
  21. hely:   4 pont
  22. hely:   3 pont
  23. hely:   2 pont
  1. hely:   1 pont


(Szigorítás: A kiesők nem kapnak pontot , kivétel akik a futam 75%-át teljesítik.)

20. Grand Finals Szabályzat:
(Rotax Max Cup kiegészítő szabály , ha nem ez a bajnokság fut hagyd figyelmen kívül.)

2 Időmérő:
-10 Perc
– Max 10 kör

3 Verseny:
– Futamidő 10 perc

Az időmérő és az első két futam az eddig megszokott formában zajlik le , a 2. időmérő után már nem 1 hanem 2 pontot kap az aki megszerzi az első helyet. A 3. versenyen a 2. időmérő alapján dől el a sorrend , ezen a futam már nem a megszokott pontozás lesz.

Szezonzáró 3. futam pontozása:

  1. hely: 51 pont
  2. hely: 46 pont
  3. hely: 42 pont
  4. hely: 38 pont
  5. hely: 33 pont
  6. hely: 30 pont
  7. hely: 29 pont
  8. hely: 26 pont
  9. hely: 24 pont
  10. hely: 23 pont
  11. hely: 21 pont
  12. hely: 20 pont
  13. hely: 18 pont
  14. hely: 16 pont
  15. hely: 15 pont
  16. hely: 14 pont
  17. hely: 12 pont
  18. hely: 11 pont
  19. hely:  9 pont
  20. hely:  8 pont
  21. hely:  6 pont
  22. hely:  5 pont
  23. hely:  3 pont
  1. hely:  2 pont


BSRL Adminok:

Szabó Krisztián (Tulajdonos)

Mogyorósi Dániel